hírlevél törzsvendégprogram





Csoportos tornák

Aerobic

A keringési rendszer rendszeres edzése bizonyítottan enyhíti a szívbetegséget, csökkenti a vérnyomást, segíti a fogyást és csökkenti számos megbetegedés kockázatát, emellett fokozza az anyagcserét. A keringési rendszer edzéséhez a nagy izomcsoportokat is használni kell. Az aerobic a táncból kölcsönzött mozdulatokkal és ütemes lépésekkel közvetlenül a nagy izomcsoportokat mozgatja meg, melynek hatására a szívnek és a légzőrendszernek is intenzívebben kell működnie. A torna mindig bemelegítéssel és nyújtással kezdődik, csak ez után következnek az intenzívebb gyakorlatok. Az órák hasonlóképpen levezetéssel és nyújtással fejeződnek be.

Kezelés típusa: Wellness, Medical wellness
Mire javasolt: Rekreáció, Fogyás
Kezelés időtartama: 30 - 60 perc
Orvosi beutaló szükséges: nem
Hol érhető el?

Aqua Fitness

Az aqua fitness abban különbözik a víz alatti tornától (lásd Mechanoterápia: Víz alatti torna), hogy célja nem csak a mozgékonyság, hajlékonyság növelése és a rehabilitáció, hanem olyan gyakorlatokat is tartalmaz, amelyek a nagy izomcsoportokat mozgatják meg, és megnövelik a pulzust, így egyben kardio edzést is biztosítanak. A keringési rendszer rendszeres edzése bizonyítottan enyhíti a szívbetegséget, csökkenti a vérnyomást, segíti a súlycsökkenést és csökkenti számos megbetegedés kockázatát. Az aqua fitness a víz ellenállását használja az erőkifejtés elérésére úgy, hogy az ízületek megterhelése minimális legyen. A keringési rendszer edzése mellett a torna gyakran izomerősítő gyakorlatokat is tartalmaz, melyekhez a résztvevők különféle vízi tornaeszközöket használnak. A torna mindig bemelegítéssel és nyújtással kezdődik, csak ez után következnek az intenzívebb gyakorlatok. Az órák hasonlóképpen levezetéssel és nyújtással fejeződnek be.

Kezelés típusa: Wellness, Medical wellness
Mire javasolt: Feszültségoldás, Rekreáció, Fogyás
Kezelés időtartama: 20-30 perc
Orvosi beutaló szükséges: nem
Hol érhető el?

Jóga

A jóga szanszkrit nyelven, azaz a jóga hazája, India ősi nyelvén egységet jelent – az elme, a test és a lélek egységét. Sokan úgy tartják, hogy a jóga pusztán nyújtások sorozata, azonban – bár a nyújtások tagadhatatlanul jelen vannak – a jóga lényege valójában az egyensúly megteremtése a testen belül, az erő és a hajlékonyság fejlesztésével. Ennek eszközei a különböző pózok, melyek mindegyike adott pozitív hatással bír. A pózokat lehet gyorsan váltogatni, így a test a mozgástól felmelegszik, vagy lehet őket lassan végezni az erőnlét és a koordináció fejlesztéséhez. A pózok mellett a jógaórák során légzőgyakorlatokra és meditációs gyakorlatokra is sor kerülhet.

Kezelés típusa: Wellness, Medical wellness
Mire javasolt: Feszültségoldás, Rekreáció, Fogyás
Kezelés időtartama: 60-75 perc
Orvosi beutaló szükséges: nem
Hol érhető el?

Nordic Walking

A Nordic Walking a sífutásból fejlődött ki, és lényege, hogy a gyalogláshoz két speciálisan kialakított botot használnak. Ennek köszönhetően a járás a felsőtestet is megmozgatja, így a szívműködés intenzitása jobban nő, mint a szokásos gyaloglás során. A botok nyújtotta támasz miatt azonban a mozgás nem érződik olyan intenzívnek és annyira megerőltetőnek. A különféle mozdulatok során a karok, a vállak, a mellkas felső része és a hát izmai is edződnek, így megnyúlnak olyan izmok, amelyek gyakran túl merevek. A botok jól használhatóak támaszként, így egyensúlyi, térd- és lábproblémák esetén segítik a stabilitás megőrzését.

Kezelés típusa: Wellness, Medical wellness
Mire javasolt: Feszültségoldás, Rekreáció, Fogyás
Kezelés időtartama: 60-120 perc
Orvosi beutaló szükséges: nem
Hol érhető el?

Pilates

Joseph Pilates az első világháború idején Angliában dolgozta ki rendszerét, a jóga és a thai chi elveit alapul véve (lásd: Jóga, Thai chi). Egy kórházban dolgozott, és a betegek rehabilitációjának elősegítésére először ágyrugókból szerkesztett ellenállást kifejtő eszközöket. A Pilates-tornát általában tornaszőnyegen végzik, esetenként speciális eszközök segítségével, melyek nem sokban különböznek az eredeti, kórházi ágyrugókból készült eszközöktől. Célja, hogy testünk egészséges erőnlétbe kerüljön és elsajátítsuk azt a helyes testtartást, amellyel megerőltetés nélkül, szabadon mozoghatunk saját testsúlyunkkal. A speciálisan kifejlesztett statikus és dinamikus gyakorlat-sorozatok a test vázizomzatát erősítik, mely gerincünk tartásában jelentős szerepet játszik A rendszeresen végzett Pilates-torna számos jótékony hatással jár, köztük a tüdőtérfogat megnövekedésével, az erő, hajlékonyság, testtartás és egyensúlyérzék javulásával. A torna során megtanult egyensúlyozási képesség az élet minden területén hasznos. A módszer sikerét bizonyítja, hogy ma balett-táncostól rögbijátékosig a legkülönbözőbb emberek alkalmazzák.

Kezelés típusa: Wellness, Medical wellness
Mire javasolt: Rekreáció, Fogyás
Kezelés időtartama: 30-60 perc
Orvosi beutaló szükséges: nem
Hol érhető el?

Power Plate

A Power Plate egy olyan forradalmian új tornatechnika, amely minden edzettségi szinten eredményesen alkalmazható. A testsúly vibrációk ellensúlyozására történő felhasználásával igazi áttörést jelent a fitness és gyógytorna területén, mivel végzése közben az ízületeket nem éri terhelés. A különböző testtartás és pozíciók kombinálásának köszönhetően az izmok ellensúlyozzák a rezgéseket, melynek köszönhetően megerősödnek. A torna kiválóan alkalmas mogásszervi problémákkal küzdő emberek számára. Jótékony hatásai:
-    izmok erősítése
-    alakformálás
-    mozgás és rugalmasság
-    egyensúly és koordináció
-    csontszövet-sűrűség javítása
-    bizonyos hormonszint szabályozása
-    nyirokrendszer

Kezelés típusa: Wellness
Mire javasolt: Fogyás
Kezelés időtartama: 20 perc
Orvosi beutaló szükséges: nem
Hol érhető el?

Step Aerobic

A keringési rendszer rendszeres edzése bizonyítottan enyhíti a szívbetegséget, csökkenti a vérnyomást, segíti a fogyást és csökkenti számos megbetegedés kockázatát, emellett fokozza az anyagcserét. A keringési rendszer edzéséhez a nagy izomcsoportokat, például a láb és a comb izmait is használni kell. Az ezen az elven alapuló Step Aerobic a hagyományos aerobic mozdulatokat (lásd: Aerobic) egy erre a célra kialakított kis dobogóra való fellépéssel kombinálja. Edzettebb résztvevőknél a fellépés magassága növelhető. A Step Aerobic egy mindenre kiterjedő aerob, a keringési rendszerre is ható edzés, így csak alapvető edzettséggel rendelkezőknek ajánlott. A torna mindig bemelegítéssel és nyújtással kezdődik, csak ez után következnek az intenzívebb gyakorlatok. Az órák hasonlóképpen levezetéssel és nyújtással fejeződnek be.

Kezelés típusa: Wellness, Medical wellness
Mire javasolt: Rekreáció, Fogyás
Kezelés időtartama: 30-60 perc
Orvosi beutaló szükséges: nem
Hol érhető el?

Thai chi

A thai chi – a jelenleg Nyugaton gyakorolt formában – a jóga mozgásos változatának és a meditációnak az ötvözése. A thai chi úgynevezett „formákból” álló gyakorlatsorokat alkalmaz, az ezeket alkotó mozdulatokat sok esetben eredetileg harcművészetekből vették át, illetve állatok és madarak természetes mozdulatai alapján fejlesztették ki. A mozdulatokat lassan, kecsesen kell elvégezni, úgy, hogy az egyes formák közötti átmenetek folyamatosak és egyenletesek legyenek. A kínai filozófia és gyógyászat egyik alapelve a test mozgását is biztosító életerő, a „csí” létezése. A thai chi célja, hogy elősegítse a csí áramlását a testben, így erősítse az egészséget és életerőt, másik célja pedig a nyugodt elmeállapot létrehozása a thai chi gyakorlatokra való összpontosítás révén.

Kezelés típusa: Wellness, Medical wellness
Mire javasolt: Feszültségoldás, Rekreáció, Fogyás
Kezelés időtartama: 60-75 perc
Orvosi beutaló szükséges: nem
Hol érhető el?
Danubius Hotels Group
Facebook Google+ Youtube Twitter Flickr Instagram Magazin
Legutóbb
megtekintve
 
X