Danubius Magazin

Jön a tavasz, hozd formába magad!

Fogyókúra? Tisztítókúra? Méregtelenítés? A böjti időszak kapcsán számos fogalom kerülhet szóba, ám egyáltalán nem mindegy, hogyan fogunk hozzá szervezetünk tavaszi nagytakarításához és felfrissítéséhez.

Ha úgy érezzük, hogy a tél folyamán elnehezedtünk, ha telített érzés feszítene a hasunkban, ha már ahhoz sincs energiánk, hogy megmásszunk néhány emeletet, ha alattomosan felkúsztak a kilók, akkor bizony joggal gondoljuk, hogy tennünk kellene valamit egészségünkért. A tavasz az ébredés, az újrakezdés, a megújulás időszaka, miért ne frissíthetnénk fel testünket és lelkünket?

Ha jobban odafigyelünk a táplálkozásunkra, ha többet mozgunk és tudatosabban gondolkozunk egészségünkről, már sokat tettünk. Ha pedig ennyivel nem elégednénk meg, akkor most, tél végén-kora tavasszal érdemes belevágnunk egy életmódváltásba. Számos nagyszerű kúra létezik már, amelyek segítenek helyreállítani a szervezet egyensúlyát, akár diéta, léböjtkúra, edzésterv vagy komplex életmódváltás formájában.

Sárváron a böjt is könnyebb

Persze mindez sok figyelmet, lemondást és akaratot igényel, de ennek is létezik könnyebb módja. Miért ne köthetnénk össze a kellemest a hasznossal? Utazzunk el például Sárvárra, ahol csodálatos természeti környezetben élvezhetjük mindezt. A sárvári arborétum szomszédságában fekvő Danubius szállodában szakértő kezek között adhatjuk át magunkat a hosszabb, rövidebb kúráknak. Szerencsére többféle megoldás közül is választhatunk, így aki nem merne belevágyni egy 7 vagy 10 napos léböjtkúrába, annak sem kell feladnia a tavaszi életmódváltási álmait.

Legyél fittebb és egészségesebb!

Ha még sosem voltunk ilyen kúrán, akkor kezdjünk egy Diéta és Pihenés csomaggal, amely lehetőséget teremt arra, hogy tisztába kerüljünk egészségünk jelenlegi állapotával, meghatározzuk az első lépéseket, és számos mozgásforma kipróbálásával rendszert vigyünk a mindennapjainkban. A szakemberek segítségével a 7 éjszakás sárvári pihenés egyszerre lesz kikapcsolódás és feltöltődés, hiszen joggal érezhetjük majd azt, hogy a rendszeres aqua jogging, torna, és jóga órák után fittebbek vagyunk. Az egészséges étrend kialakításában és az alacsonyabb kalória bevitelre való átállásban a dietetikusok által összeállított, kalóriaszegény (étkezés napi 5 alkalommal, max. 1000-1200 kcal) ellátás gondoskodik majd.

Bázikus étrenddel az egészségért

A bátrabbaknak ajánlunk egy lúgosító étrendet, ahol a kúra ideje alatt az étkezés esetében a bázikus étrenden van a hangsúly. A lúgosító kúra lényege, hogy a szervezetben elsavasodás alakulhat ki, amely számos betegség melegágya lehet. Hogy ezt időben megakadályozzuk, olyan étrendet érdemes követni, amelyben a legtöbb hangsúly a zöldségekre kerül és ilyen fogásokat tálalnak nekünk mint például csicseriborsó leves, bazsalikomos tönkölyhús, brokkolis mandulás palacsinta. Fontos szerep jut a stresszoldásnak is,  többek között napi jógaórák formájában.

Sárváron több éve töretlen sikerrel kerül megrendezésre a Tavaszi léböjtös találkozó, a böjtölés szervezett csoportos formája, amelyre évről évre visszajárnak a böjtölők. Mint mondják, csak elkezdeni nehéz, de az első alkalom után már sóvárog az ember a következő léböjt kúra után. A Buchinger módszerre alapuló kúra során (2 ráhangoló nap, 5 lénap, 2 felépítő nap) a szervezet fokozatosan áll át a csak folyadékbevitelre. Ám a kúrát mégsem érezhetjük nagyon megterhelőnek, hiszen számos mozgás és wellness program teszi feledhetetlenné a 10 napot.

Miért böjtöljünk?

A téli időszak alatt felgyülemlett túl sok zsiradék, szénhidrát és fehérje visszafogja szervezetünket és lelassítja az öngyógyító folyamatokat, így fontos, hogy emésztőrendszerünket tehermentesítsük. Egy kímélő étrend mellett a salakanyagok könnyebben távoznak,  optimálissá válik a tápanyag felszívódás, ezzel pedig megtettük az első lépést önmagunk jobblétéért.

Hogyan böjtöljünk?

Nem ugorhatunk bele egyik napról a másikra egy drasztikus váltásba, hiszen az annyira kizökkentene minket, hogy valószínűleg nagyon megszenvednénk, vagy végig sem tudnánk csinálni a böjtöt. Helyette tudatosan fogjunk hozzá, és a kezdés előtt pár héttel már kerüljük a nehéz ételeket, csökkentsük az adagokat, és növeljük a folyadékbevitelt. Álljunk át gondolatban is a böjtre, fogadjuk el, hangolódjunk rá jó időben.

Az egészséges böjt elfogadott időtartama általában három nap, az ennél hosszabb kúrákat már szakember felügyelete mellett végezzük. A böjt együtt jár az intenzívebb befelé fordulással is, így teremtsünk magunknak olyan környezetet, ahová vissza tudunk vonulni, ahol önmagunk lehetünk. Még egy rövidebb kúrát is nehéz úgy véghezvinni, hogy közben munkába járunk, de az egyhetes, tíznapos kúrák esetében kifejezetten javasolt az elvonulás.

Ahogy az étkezésünket leépítettük a böjtöt megelőzően, éppen így a böjt után a felépítő szakaszban is figyelnünk kell arra, mit eszünk. Továbbra is jelentős mennyiséget kell innunk, ami lehet víz, gyógytea, turmix, gyümölcslé. Fokozatosan emeljük a zöldség és gyümölcsbevitelt, majd csak ezt követően a hús, tej és egyéb készítményeket. Igyekezzünk kis adagokat elfogyasztani, így a leadott kilók sem ugranak vissza olyan gyorsan.

Extra tipp: Energiafeltöltő program a Margitszigeten

Budapest szívében, a romantikus hangulatú Margitszigeten a revitalizáció is sokkal könnyebb. A 7 éjszakás csomag részeként számos egészségügyi vizsgálaton, egészségmegőrző és wellness kezeléseken vehetünk részt, amelyek jelentősen elősegítik, hogy frissebbnek, energikusabbnak érezzük magunkat.

Hozzászólások