Le a kilókkal! Válaszd az 1300 kalóriás étrendet!

Felszaladt néhány kiló a téli hónapok alatt? Szeretnél végre formába kerülni? Belekezdenél egy diétába, de nem tudod, hogyan fogj hozzá? Bemutatunk egy speciális, 1300 kalóriás “kilófaló” étrendet, amivel könnyedén formába hozhatod magadat.

A hosszú téli hónapok és a húsvéti ünnepek legtöbbször felborítják a jól kialakított étkezési ritmusunkat, és bármennyire is igyekszünk, nem ritka, hogy felugrik néhány kiló felesleg, amitől a tavasz beköszöntével azonnal megszabadulnánk. Az egyik leghatásosabb diéta, ha a mindennapos mozgás mellett az étkezéseink kalória tartalmára figyelünk, és alacsonyabb kalória bevitelt tűzünk ki célul. Egy 1300 kalóriás étkezéssel már szép eredményeket érhetünk el, ugyanakkor elkerülhető, hogy éhezzünk, vagy az egyoldalú táplálkozás eredményeként vitamin vagy ásványi anyag hiány alakuljon ki.

A legfontosabb szempontok 

  1. Minden napra öt étkezés javasolt: reggeli, tízórai, ebéd, uzsonna, vacsora
  2. Ne maradjon ki egy étkezés sem!
  3. Étkezz lassan, rágj alaposan!
  4. Minimum 1,5-2 liter ásványvizet fogyassz naponta!
  5. Kezd a napot egy nagy pohár vízzel, közvetlenül felkelés után.
  6. A tervezett napok átlagos energia tartalma 1300 kcal, fehérje tartalma: 60 g. Fontos tudni, hogy ezek a mennyiségek a hölgyekre vonatkoznak, a férfiaknak ennél 200-300 kalóriával több energiabevitelre van szükségük fogyókúra idején is!

Mikor mit együnk?

A legtöbb esetben az okoz gondot, hogy elképzelésünk sincsen, mit lehetne reggelire, tízóraira, ebédre és uzsonnára enni. Sőt,  a vacsorát sem szabad kihagyni, így egyáltalán nem mindegy, mit fogyasztunk az egész nap során. Mutatunk néhány példát az egyes étkezésekre, reméljük ezzel is kedvet csinálunk egy kellemes diétához.

Reggelire:

Tízóraira:

Ebédre:

Uzsonnára:

Vacsorára:

Így készíts könnyű, ám mégis laktató levest estére

Brokkolileves – Hozzávalók: 60-80 dkg brokkoli, friss gyömbér, 4 gerezd fokhagyma, 1 fej vöröshagyma, 1 fehérrépa. Így készítsd el: A brokkolit rózsáira szedem, leforrázom, majd hozzáadom a bemetszett vöröshagymát, az átnyomott fokhagymát, a kockára vágott fehérrépát és a lereszelt gyömbért (egészen kevés kell bele, 2×2 cm-es kocka). A zöldségeket puhára főzöm, majd néhány brokkoli rózsát elkülönítek, a vöröshagymát kiszedem, majd a levest leturmixolom. A brokkolit visszateszem a turmixolt leveshez.

Zellerkrémleves – Így készítsd el: Hámozzunk meg és vágjunk össze személyenként 2 fej közepes zellert. Adjunk hozzá egy fej összevágott vöröshagymát és főzzük őket puhára. Végül turmixoljuk a levest krémszerűre.

Karfiol leves – Hozzávalók: 60-80 dkg karfiol, friss gyömbér, 4 gerezd fokhagyma, 1 fej vöröshagyma, 1 fehérrépa. Így készítsd el: A karfiolt rózsáira szedem, leforrázom, majd hozzáadom a bemetszett vöröshagymát, az átnyomott fokhagymát, a kockára vágott fehérrépát és a 2×2 cm-es lereszelt gyömbért. A zöldségeket puhára főzöm, majd néhány karfiolrózsát elkülönítek, a vöröshagymát kiszedem, majd a levest leturmixolom. A karfiolt visszaadom a turmixolt leveshez.

Ha szakemberre bíznád…

Ha nincs kedvünk otthon próbálkozni a helyes étrend összeállításával, ám annál inkább vágynánk egy pihentető, kényeztető 7 éjszakás kikapcsolódásra, akkor Sárváron mindkettőre, egyidőben lehetőségünk van. A Danubius Health Spa Resort Sárvár „Diéta és pihenés” csomagja olyan megoldást kínál, amely kellemes kikapcsolódás mellett egy speciális, dietetikus által összeállított kalóriaszegény ellátással kontrollálja étkezésünket. Természetesen nem maradnak el a mozgásórák sem: aqua jogging, autogén tréning, wai tan kung órákon vehetünk részt. A csomag részeként igénybe vehető wellness kezelések pedig fokozzák vitalitásunkat, javítják közérzetünket.

Hozzászólások