Stresszoldó wellness! 4 relaxációs módszer, amely megváltoztatja az életedet

Folytonos pörgés az életed? Azt sem tudod, hova kapj, pedig most koncentrálnod kellene? Zárd ki az életedből a feszültséget, és meglátod, minden gördülékenyen megy majd! Lazíts, relaxálj, menj wellnessezni! 

Miért is kell rendszeresen relaxálnunk? Ha minden idegszálunkkal a teljesítményünkre koncentrálunk, akkor észre sem vesszük, de izmaink megfeszülnek. Az izmok túlzott feszülése pedig fáradékonyságot, fejfájást, derékfájdalmat okozhat, arról már nem is beszélve, hogy a rossz közérzetnek köszönhetően rosszabban teljesítünk minden tekintetben.

jóga a szabadban

Hogy a legjobbat hozhassuk ki magunkból, egyensúlyt kell teremtenünk magunkban. Ilyenkor az agyunk nyugodt, de éber, a légzésünk könnyed és egyenletes, az izmunk laza, de ruganyos. Ha ettől jelentősen eltérünk, akkor érdemes alkalmaznunk néhány relaxációs módszert, amelyekkel az egyensúlyi helyzet megteremthető. Kétféle relaxációs technikát különböztethetünk meg, és míg az egyik a testünk saját energiáját használja fel, addig a másik módszer külső forrásokat vesz igénybe. Leggyakrabban a kettő kombinálása az ideális megoldás, de létezhetnek olyan élethelyzetek, amikor csak az egyik, vagy a másik elérhető.

A jóga kímélő és könnyed mozgássorokat tartalmaz, amelyek az egész testet átmozgatják, ellazítják, ugyanakkor vitalizálják és aktivizálják az izmokat. A jóga a maga lassú tempójával kiválóan alkalmas arra, hogy az elme elcsendesedjen és megnyugodjon. A gyakorlatsorok nagy koncentrációt igényelnek, így leginkább magunkkal, a bennünk zajló folyamatokkal vagyunk elfoglalva, így például a munkahelyi gondok, a hétköznapi feszültségek rövid időn belül elillannak.

Sóbarlang

A passzív relaxáció során a külső ingerek azok, amelyek kikapcsolják agyunkat, és megnyugvást hoznak. Nagyon hatásos módszer a sóbarlangban eltöltött idő, ami alatt madárcsicsergést, patakcsobogást, a fák leveleinek susogását vagy éppen a tenger morajlását hallgatjuk. Nem ritka, hogy a vendégek belealszanak a relaxációba, hiszen nem csak a test, de az elme is megpihen ilyenkor. Ráadásul a sóbarlang levegője kitűnően tisztítja a légutakat, így kétszeres hasznunk származhat belőle.

masszázs

Masszázs közben is működik a relaxáció, hiszen ha egy lágy, simogató, elringató masszázst választunk, akkor annak mozdulatai sokkal inkább az idegekre hatnak, mint az izmokra. De éppen ilyen eredményes lehet a melegvizes medencében töltött idő, ahol minden érzékünkkel megélhetjük a meleg víz, a pezsgőfürdő, a buzgárok kellemes élményét. Ilyenkor nincs más dolgunk, mint önmagukra figyelni, és engedni, hogy minden egyensúlyba kerüljön bennünk.

Ha szeretnéd megélni te is ezeket a kellemes perceket, akkor látogass el a Danubius szállodák egyikében, ahol a wellness szolgáltatások és a gyógyvízes medencék a teljes ellazulás és feltöltődés élményét adhatják meg.

Hozzászólások

Ezt is kedvelheted..